Новини

31 Травень 15:48
ДО УВАГИ СПОЖИВАЧІВ! ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО ВАС ОБКУРЮЮТЬ У КАФЕ ТА РЕСТОРАНАХ
ДО УВАГИ СПОЖИВАЧІВ! ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО ВАС ОБКУРЮЮТЬ У КАФЕ ТА РЕСТОРАНАХ

До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області звернулась споживачка, мешканка м. Суми, зі скаргою на один із закладів ресторанного господарства, який систематично порушує норми антитютюнового законодавства, у приміщені закладу відвідувачі палять кальян,   що призводить до потрапляння тютюнового диму до її помешкання та визиває алергічні прояви  у мешканців будинку.

Управлінням захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області була проведена позапланова перевірка відповідного закладу, факти викладені у зверненні споживачки підтвердились.

Фахівцями управління була проведена контрольна закупка кальяну та кави, працівники закладу приготували та подали споживачам відповідне замовлення, що є порушенням прав споживачів, які відвідували заклад та Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».  

  Матеріали справи знаходяться на розгляді в управлінні. За встановлене порушення передбачена відповідальність у вигляді штрафу до 10 тисяч гривень.

Отже, якщо Вас обкурюють у  громадських місцях, а тим паче в кафе та ресторанах – звертайтесь зі скаргою до Держпродспоживслужби. Курити в закладах ресторанного господарства в Україні заборонено. Відповідне законодавче обмеження почало діяти ще в 2005 році. За цей час не курити у приміщенні стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається у суспільстві.

Дієвим способом захисту споживчих прав є написання скарги на заклади- порушники до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області.

Отже, щоб захистити своє  право на чисте повітря, пропонуємо таку схему дій.

По-перше, вимагайте книгу скарг і запишіть свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтись спілкування з адміністрацією.

По-друге, звертайтесь зі скаргою до Держпродспоживслужби. Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарги, надіслані з  комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів.  Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими  шляхами:

  • надіслати скаргу на електронну адресу Держпродспоживслужби в Сумській області - post@dpss-sumy.gov.ua;
  • надіслати  скаргу поштою на адресу: вул. Гамалія, 25, м. Суми.

У тексті скарги необхідно вказати юридичну особу, юридичну та фактичну адресу суб’єкта господарювання.   Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу клієнтів.

Поділитися:
Записатись на прийом
Подати скаргу