Новини

31 Травень 15:48
ДО УВАГИ СПОЖИВАЧІВ! ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО ВАС ОБКУРЮЮТЬ У КАФЕ ТА РЕСТОРАНАХ
ДО УВАГИ СПОЖИВАЧІВ! ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО ВАС ОБКУРЮЮТЬ У КАФЕ ТА РЕСТОРАНАХ

До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області звернулась споживачка, мешканка м. Суми, зі скаргою на один із закладів ресторанного господарства, який систематично порушує норми антитютюнового законодавства, у приміщені закладу відвідувачі палять кальян,   що призводить до потрапляння тютюнового диму до її помешкання та визиває алергічні прояви  у мешканців будинку.

Управлінням захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області була проведена позапланова перевірка відповідного закладу, факти викладені у зверненні споживачки підтвердились.

Фахівцями управління була проведена контрольна закупка кальяну та кави, працівники закладу приготували та подали споживачам відповідне замовлення, що є порушенням прав споживачів, які відвідували заклад та Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».  

  Матеріали справи знаходяться на розгляді в управлінні. За встановлене порушення передбачена відповідальність у вигляді штрафу до 10 тисяч гривень.

Отже, якщо Вас обкурюють у  громадських місцях, а тим паче в кафе та ресторанах – звертайтесь зі скаргою до Держпродспоживслужби. Курити в закладах ресторанного господарства в Україні заборонено. Відповідне законодавче обмеження почало діяти ще в 2005 році. За цей час не курити у приміщенні стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається у суспільстві.

Дієвим способом захисту споживчих прав є написання скарги на заклади- порушники до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області.

Отже, щоб захистити своє  право на чисте повітря, пропонуємо таку схему дій.

По-перше, вимагайте книгу скарг і запишіть свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтись спілкування з адміністрацією.

По-друге, звертайтесь зі скаргою до Держпродспоживслужби. Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарги, надіслані з  комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів.  Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими  шляхами:

  • надіслати скаргу на електронну адресу Держпродспоживслужби в Сумській області - post@dpss-sumy.gov.ua;
  • надіслати  скаргу поштою на адресу: вул. Гамалія, 25, м. Суми.

У тексті скарги необхідно вказати юридичну особу, юридичну та фактичну адресу суб’єкта господарювання.   Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу клієнтів.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.