Новини

11 Січень 11:00
Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області вживає заходів щодо видачі споживачам належним чином оформлених розрахункових документів
Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області вживає заходів щодо видачі споживачам належним чином оформлених розрахункових документів

Згідно пункту 15 статті 3 Закону України №265/95-ВР від 06.07.1995 року для виконання вимог абзацу 2 частини 11 статті 8 Закону №1023-ХІІ від 12.05.1991 року підприємці, в тому числі ті, які працюють на єдиному податку, зобов’язані видавати покупцю товарів розрахунковий документ, що засвідчує передачу права власності на них від продавця до покупця (тобто засвідчує факт купівлі та отримання оплати).

Відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом Мінфіну № 13 від 21.01.2016 року, розрахунковий документ має містити дані, які надають можливість ідентифікувати суб’єкта господарювання, зокрема адресу господарської одиниці, податковий номер або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта).

Згідно роз’яснень розміщених на сайті інформаційно-довідкового департаменту ДПС України суб’єкти господарювання мають право видавати товарні чеки довільної форми, однак за змістом вони мають відповідати вимогам зазначеного вище Положення.

До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області протягом 2019 року надійшла велика кількість звернень від громадян щодо порушень їх прав закладами торгівлі та громадського харчування у сфері безпечності харчових продуктів.

В ході опрацювання та розгляду зазначених звернень виявлено, що в таких закладах як: Амбар-маркет, магазин “Веселка”, ресторан “Здибанка”, Магазин “Продуктова хатка”, ресторан “Мысли есть”, магазин “Кошик”, магазин “НАШ Супермаркет”, ресторан “Антресоль” розрахункові документи оформлялися неналежним чином. Тобто, в розрахункових документах була відсутня інформація, яка надає можливість ідентифікувати суб’єкта господарювання, який реалізовував товар, що був придбаний споживачами. Відповідна недобросовісна підприємницька діяльність, також може свідчити про можливе ухилення від належного оприбуткування одержаних готівкових коштів з метою подальшого ухилення від сплати податків.

Проаналізувавши зазначені факти, спеціалісти відділу правового забезпечення дійшли висновку, що відповідні дії суб’єктів господарювання є порушенням вимог діючого законодавства. В зв’язку з зазначеним, Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області звернулось до Сумського міського голови та Головного управління ДФС у Сумській області щодо припинення зазначених порушень з боку суб’єктів господарювання.

Також, звертаємо увагу споживачів, що видача неналежним чином оформлених розрахункових документів, які не містять інформацію, яка дозволяє ідентифікувати суб’єкта господарювання, позбавляє їх можливості належним чином захистити свої права в разі придбання товару неналежної якості в судовому порядку та значно ускладнює можливість проведення перевірок закладів торгівлі та громадського харчування за їх зверненням. Головне управління пропонує враховувати зазначену обставину при обранні закладу торгівлі або громадського харчування.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.