Новини

12 Жовтня 19:23
Головне управління довело в апеляційному порядку обгрунтованість застосування штрафу за розміщення штендерів на пішохідних доріжках в м. Глухів
Головне управління довело в апеляційному порядку обгрунтованість застосування штрафу за розміщення штендерів на пішохідних доріжках в м. Глухів

Враховуючи ситуацію з розміщенням у м. Глухів значної частини рекламних штендерів без дозволу виконавчого органу міської ради та на пішохідних доріжках, що перешкоджає безпечному та безперешкодному руху пішоходів, Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області було змушене вживати відповідні заходи щодо припинення порушення ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» з боку окремих суб’єктів господарювання.

При здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами на території міста Глухів спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було виявлена значна кількість самовільно встановлених засобів реклами, відповідні порушення були належним чином зафіксовані, винні особи притягнуті до відповідальності, за результатами розгляду справ всі виявлені порушення були усунуті.

Однак не всі суб’єкти господарювання виявили бажання добровільно усунути виявлені порушення та сплатити застосовані до них штрафні санкції. Зокрема, біля торгового центру за адресою вул. Києво-Московська, 51, м. Глухів було виявлено факт розміщення виносного засобу зовнішньої реклами (штендеру), який заважав руху громадян на пішохідній частині вулиці та який був розміщений без дозвільних документів від виконавчого органу міської ради, що є порушенням ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу».

За результатами розгляду матеріалів по даній справі було прийнято рішення про накладення на суб’єкта господарювання штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 6783,00 грн.

Суб’єкт господарювання не погодився з такими рішеннями та оскаржив їх до Сумського окружного адміністративного суду.

Свої позовні вимоги він мотивував тим, що штендер розміщений на пішохідній частині вулиці не є засобом зовнішньої реклами та розміщена на ньому інформація, щодо місця реалізації продукції, не є рекламою. Крім того, суб’єкт господарювання обґрунтовував свої позовні вимоги, тим що у Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області відсутні повноваження на застосування та стягнення штрафних санкцій, а також порушенням процедури проведення заходу контролю, передбаченої Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відділом правового забезпечення в ході судового розгляду доведено наявність повноважень на застосування та стягнення штрафних санкцій, правомірність проведеного заходу державного контролю та обґрунтованість застосування штрафних санкцій та у зв’язку з чим, рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 16.07.2019 р. в задоволенні позовних вимог суб'єкта господарювання відмовлено в повному обсязі. В ході судового розгляду також було доведено те, що Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не поширюється на заходи державного нагляду у сфері контролю за додержанням законодавства про рекламу.

Не погодившись з вказаним рішенням суду суб’єкт господарювання оскаржив його до Другого апеляційного адміністративного суду.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 р. суд залишив апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Сумського окружного адміністративного суду від 16.07.2019 р. без змін, вкотре підтвердивши правомірність дій Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області при здійсненні заходу контролю за дотриманням законодавства про рекламу та винесенні рішення про накладення штрафу.

Головне управління також вважає за необхідне звернути увагу суб’єктів господарювання на наступне. Відповідно до правової позиції Великої палати Верховного суду в постанові від 05.06.2019 по справі № 812/1234/18 Велика палата звернула увагу, що Головні управління Держпродспоживслужби мають право здійснювати заходи контролю, застосовувати та стягувати штрафні санкції у сфері законодавства про рекламу. Крім того, в постанові від 17.10.2018 у справі №826/14253/17 Верховний Суд дійшов висновку, що на заходи контролю у сфері дотримання законодавства про рекламу не поширюються вимоги Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», аналогічні висновки відображені в ухвалі касаційного адміністративного суду України від 24 січня 2012 року №К/9991/36149/11 та від 22 вересня 2016 року по справі №К/800/18575/15.

За 9 місяців поточного року спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було складено 121 протокол про порушення законодавства про рекламу та застосовано до винних осіб штрафних санкцій на суму 131,2 тис. грн. В переважній більшості штрафні санкції застосовувались за самовільне розміщення рекламних засобів та потенційне введення суб’єктами господарювання споживачів в оману при застосуванні знижок і проведенні інших заходів рекламного характеру.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.