Новини

23 Липень 17:10
Головне управління в судовому порядку здійснює захист споживачів від недобросовісної та недостовірної реклами
Головне управління в судовому порядку здійснює захист споживачів від недобросовісної та недостовірної реклами

Безперечно, реклама досить глибоко проникла в наше життя і інформація, яку торгівля надає населенню, дуже різноманітна. Через рекламу дуже гарно транслюються, як позитивні, так і негативні речі. Вони впливають на нашу свідомість та свідомість наших дітей.

Головна функція реклами – переконати потенційного клієнта в необхідності придбання товару, а отже, для суб’єктів підприємницької діяльності розміщення реклами є одним із способів, спрямованих на створення інтересу у споживача реклами, щодо відповідної особи і придбання її продукції та збільшення прибутку від такої діяльності.

Таким чином, реклама як для суб’єктів господарської діяльності, так і споживачів товару має позитивне значення. Однак негативний вплив реклами для споживача виявляється в тому, що інформація яка доводиться до нього не є достовірною та вводить його в оману або розповсюдження певної реклами обмежене в силу певних законодавчих вимог, знову ж таки, задля позитивного впливу на життя людини, особливо дітей та підлітків.

І тут свою роль відіграє контроль з боку держави в даній сфері, а саме контроль з боку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, функції якого виконує Держпродспоживслужба та її територіальні органи.

Закон в Україні є основною формою правового регулювання суспільних відносин і представляє собою безсумнівне верховенство права, є «проявом загальної волі». Не виконання вимог Закону повинно нести за собою відповідну відповідальність.

Правові засади рекламної діяльності в Україні, а також відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, урегульовані Законом України «Про рекламу» (далі – Закон).

Згідно норм вказаного Закону основними принципами реклами є законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.

Відповідно до ч.1 ст. 27 Закону особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю (ч.2 ст. 26 Закону).

За порушення, передбачені Законом, рекламодавці, розповсюджувачів та виробники реклами несуть відповідальність у вигляді накладення штрафу у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами (ч.4 ст. 27 Закону).

Частиною 6 статті 27 Закону передбачено за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, на вказаних осіб накладення штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн.), а у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, згідно ч.7 ст.27 Закону накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 5100 грн.).

В ході здійснення контролю за дотриманням порядку розповсюдження реклами щодо захисту прав споживачів реклами та вимог до її змісту службовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було виявлено ряд порушень законодавства про рекламу суб’єктами підприємницької діяльності.

Так, у 2020 році інспекторами Головного управління виявлено, що на конструктивних елементах входу до кафе, розташованого в центрі м. Суми розміщена зовнішня реклама у вигляді спеціальних конструкцій з вкладеними файлами з зображенням алкогольних напоїв, що є порушенням ч.2 ст. 22 Закону, згідно якої реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється засобами зовнішньої реклами. За вказане порушення на товариство накладено штраф у розмірі 5083 грн.

Крім того, у зв’язку з ненаданням суб’єктом господарювання відповіді на вимогу органу державної влади та інформації про вартість розповсюдженої з порушенням реклами, на нього накладено штраф у розмірі 1700 грн. Товариство добровільно не сплатило накладені штрафи, тому їх було стягнуто на користь держави в примусовому порядку за рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 11.06.2021 року. У випадку невиконання суб’єктом підприємницької діяльності рішення суду у визначений строк, даний штраф буде стягнуто через органи державної виконавчої служби з накладенням арешту на рахунки та майно товариства.

Під час здійснення заходів контролю у м. Охтирка було виявлено, що на фасаді магазину розміщений банер із зображенням наповнених келихів та написом «Алкоголь», а також написами «Тютюн. Продукти». Вказане є порушенням ч.2 ст. 22 Закону. На товариство було накладено штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083 грн. Вказане рішення про накладення штрафу товариство оскаржило до суду. Головним управлінням в судовому порядку було доведено правомірність рішення про накладено штрафу та рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 25 січня 2021 позов суб’єкта господарювання про визнання незаконним та скасування рішення залишено без задоволення. Накладений штраф через несплату його товариством добровільно стягнуто на користь держави через суд рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2021 року.

У 2021 року інспекторами Головного управління було виявлено, що у вітринних вікнах кафе, розташованого в одному зі спальних мікрорайонів м. Суми розміщена реклама з текстом: «Заходьте ми відкриті. В останній час роботи ЗНИЖКА-30%» без зазначення дати початку і закінчення знижки цін на продукцію, що є порушенням ч.5 ст. 8 Закону. На підприємця було накладено штраф у сумі 5083 грн., який стягнуто на користь держави рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 23.06.2021 року.

У 2020 році спеціалістами Головного управління було виявлено на вітринному склі магазину, який знаходиться в ТРЦ Мануфактура що в м. Суми, розміщена реклама у вигляді трьох спеціальних рекламних конструкцій з написами : «-50%», «-50% НА ВСЕ», «-50% НА ВСЕ» та наліпок з написами: «УВАГА!!!», «-50% НА ВСЕ». Зазначена реклама не містить дати початку і закінчення знижки цін на продукцію, що є порушенням ч.5 ст. 8 Закону.

До суб’єкта підприємницької діяльності застосовано штраф в сумі 5083 грн., який оскаржено до суду. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року по справі за позовом підприємця до Головного управління про визнання незаконним та скасування рішення даний позов залишено без задоволення, а рішення, яким накладено штраф визнано правомірним.

Головне управління звернулось до суду про примусове стягнення застосованого штрафу з суб’єкта підприємницької діяльності. Наразі справа знаходиться на розгляді в суді.

Службовими особами Головного управління у 2020 році в одному з торгових центрів м. Суми було виявлено порушення законодавства про рекламу, яке полягало у розміщенні біля входу до магазину, що здійснює діяльність з продажу побутової техніки рекламної конструкції з написами «SALE», без зазначення дати початку і закінчення знижки цін на продукцію всупереч вимог ч.5 ст. 8 Закону.

Рішенням Головного управління на товариство накладено штраф за порушення законодавства про рекламу, з яким товариство не погодилось і оскаржило його до суду. Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 24.05.2021 року по справі за позовом товариства до Головного управління про визнання протиправним та скасування рішення визнав правомірним рішення Головного управління про накладення штрафу, а позов залишив без задоволення.

На даний час в Дніпропетровському окружному адміністративному суді знаходиться справа за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до вказаного суб’єкта господарювання про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Застерігаємо суб’єктів господарювання щодо необхідності дотримання під час розміщення реклами відповідних товарів чи видів діяльності вимог Закону України «Про рекламу», а споживачів бути уважними під час ознайомлення з рекламованою продукцією чи послугами.

Слід звернути увагу на тому, що згідно ч.2 ст. 68 Конституції України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Якщо у вас виникають питання щодо розміщення недобросовісної реклами ви маєте право звернутись за правовою консультацією до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області за адресою: м. Суми, вул. Гамалія, 25.

Поділитися:
Записатись на прийом
3 + 4 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.

8 + 9 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
http://www.18up.org/escort-kategori/gorukle-escort-gorukle-bayan-eskort/
http://www.allescortservices.com/bursa/gorukle-escort/
http://www.bursaland.com/eskort-bolum/evinize-gelen-escort http://www.localescortservices.com/bursa-category/gemlik-escort http://www.ontimeescorts.com/escort-kategorin/osmangazi-escort/ http://www.bursahighlife.com/bursa/inegol-escort/ http://www.dessof.com/bursa/nilufer-escort/ http://www.elisalanya.com/alanya/alanya-rus-escort/ http://www.turkz.net/kategori/belek-escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bodrum escort havalimanı transfer
canlı bahis yap kaçak iddaa oyna illegal iddaa oyna illegal bahis siteleri illegal bahis oyna bahis siteleri