Новини

13 Листопад 15:39
Головне управління виявило факт введення в оману споживачів при реалізації програмного продукту «COMFI Assist» та вжило заходів щодо повернення споживачу 5 тис. грн.
Головне управління виявило факт введення в оману споживачів при реалізації програмного продукту «COMFI Assist» та вжило заходів щодо повернення споживачу 5 тис. грн.

Нажаль введення в оману споживачів під час реалізації товарів є системною політикою великих торгівельних мереж, які використовують неуважність та довірливість покупців у своїх недобросовісних цілях.

До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (далі – Головне управління) надійшла скарга споживача щодо вирішення питання про повернення сплачених коштів в розмірі 5400 грн. за програмний продукт «COMFI Assist», який він не замовляв та взагалі не був проінформований про нього. Так, в магазині «COMFY» ТОВ «Комфі Трейд» за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 2/2, споживачем було придбано телевізор по акціїї, однак фактично в різницю зменшення ціни було покладено програмний продукт «COMFI Assist».

З метою перевірки фактів викладених у скарзі, спеціалістами Головного управління була проведена позапланова перевірка в магазині «COMFY» ТОВ «Комфі Трейд» за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 2/2, у ході якої було встановлено факт обману покупця суб’єктом господарювання, а саме: споживачу надана додаткова послуга «COMFI Assist», яка відображена у фіскальному чеку в сумі 5400,00 грн. фактично не підтверджена документами.

    Спеціалістами Головного управління під час проведення перевірки було встановлено ряд порушень:

  • відсутність чинної копії наказу про проведення акції з просунення Програмного продукту «COMFI Assist». Хоча керуючий магазином стверджував про наявність діючого наказу, до кінця перевірки спеціалістам Головного управління його так і не надали;
  • на цінниках в магазині відображена лише звичайна ціна одиниці товару, відомості про зменшення ціни, інформація, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу на цінниках була відсутня;
  • під час придбання споживачем телевізору, його не було проінформовано щодо проведення такої акції з просунення Програмного продукту «COMFI Assist».

Відповідно до п. 12 постанови Пленуму Верховного Суду України від 12 квітня 1996 р. № 5 "Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів" у справах за позовами про захист прав споживачів, слід виходити з припущення, що споживач не має спеціальних знань про властивості та характеристики товарів (робіт, послуг). Аналогічне положення міститься у ч. 9 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів».

Крім того, Верховний суд в постанові по справі № 507/93/18-ц від 22.01.2020 звернув увагу, що при вирішенні спорів про захист прав споживачів необхідно враховувати, що тягар доказування обставин, які звільняють від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання зобов`язання лежить на продавцеві. Вина виконавця у неналежному виконанні зобов`язанні презюмується.

Керуючий магазину заперечував незаконність дій суб’єкта господарювання. Однак в ході розгляду справи не було надано доказів ознайомлення споживача з істотними умовами договору на придбання програмного продукту «COMFI Assist» та надання йому інформації про основні характеристики програмного продукту, крім того, з чеку виданого покупцю, також вбачається що ТОВ «Комфі Трейд» обмежує право споживачів на відмову від договору в частині придбання зазначеного програмного продукту, обмежуючи його можливість повернення коштів за відповідний товар, умовою про необхідність повернення всіх інших товарів вказаних у фіскальному чеку.

Зазначені дії продавця під час реалізації споживачу програмного продукту «COMFI Assist» є несправедливими та свідчать про нечесну підприємницькою практику в розумінні статті 18 - 19 Закону України «Про захист прав споживачів». Згідно ч. 2 ст. 700 ЦК України якщо покупцеві не надано можливості негайно одержати повну і достовірну інформацію про товар у місці його продажу, він має право в розумний строк відмовитися від договору, вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

Усна вимога споживача заявлена керуючому магазину під час проведення позапланової перевірки про повернення сплачених коштів в розмірі 5400 грн. за програмний продукт «COMFI Assist» розглянута та задоволена не була.

Відділом правового забезпечення були уважно опрацьовані матеріали проведеного заходу та надані правові рекомендації та допомога щодо складення розпорядчих документів спеціалістам, які проводили захід державного нагляду.

По факту виявленого обману покупця спеціалістами Головного управління був складений протокол про адміністративне правопорушення за ознаками правопорушення передбаченого ст. 1552 Кодексу України щодо керуючого магазину COMFY ТОВ «Комфі Трейд» за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 2/ 2, та був виданий припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів, а саме про повернення споживачу коштів у сумі 5 400,00 грн. за програмний продукт «COMFI Assist», який він не обирав та не замовляв.

Зважаючи на те, що припис є обов’язковим для виконання «Комфі Трейд» були задоволені вимоги споживача в повному обсязі, на підтвердження чого суб’єкт господарювання надав акт на повернення коштів та чек.

Головне управління звертає увагу споживачів, що вони повинні уважно передивлятися розрахункові квитанції в магазинах COMFY при придбанні товарів в цій мережі та в разі, якщо їм було реалізований програмний продукт «COMFI Assist» без їх свідомого волевиявлення, вони мають право згідно ч. 2 статті 700 ЦК України негайно вимагати в магазині повернення сплачених за непотрібний програмний продукт коштів. А у разі відмови в поверненні коштів, споживач має заявити свою вимогу письмово, в тому числі, шляхом направлення її на офіційну електронну пошту та звернутися до органів Держпродспоживслужби.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.