
До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області з Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів разом із погодженням на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) надійшло звернення споживача щодо порушення його прав під час придбання через інтернет-магазин «ФЛАГМАН ВЕЛО» ручної сівалки овочевої точного висіву СТВР-1 ТМ «Ярило». Споживач скаржився на те, що отриманий ним товар неякісний та має ряд істотних недоліків; після звернення до магазину споживачу було відмовлено в поверненні коштів, витрачених на придбання вказаного товару.
Місцезнаходження вказаного інтернет-магазину, за інформацією розміщеною на веб-сайті - Сумська область, м. Конотоп, проспект Миру, 40. Товар було відправлено споживачу фізичною особою-підприємцем не з вказаної адреси, а з Хмельницької області.
Службовою особою Головного управління було здійснено позапланову перевірку за скаргою споживача за місцем здійснення підприємницької діяльності інтернет-магазину «ФЛАГМАН ВЕЛО», в ході якої було встановлено відсутність за вказаною адресою співробітників інтернет-магазину» та фізичної особи-підприємця, який отримав кошти за сівалку та направив її споживачу.
Таким чином, власники та особи, що здійснюють господарську діяльність за допомогою веб-сайту вказаного інтернет-магазину грубо порушують чинне законодавство України та позбавляють споживачів можливості реалізувати свої права та інтереси на обмін неякісного товару або повернення коштів за його придбання.
За вказаним фактом відділом правового забезпечення Головного управління, з метою захисту прав та інтересів споживача, було направлено повідомлення до ГУНП в Сумській області та відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області для перевірки наявності складу злочину, передбаченого ст. 190 КК України в діях власників та осіб, що здійснюють підприємницьку діяльність за допомогою веб-сайту інтернет-магазину «ФЛАГМАН ВЕЛО».
Головне управління роз’яснює, що у відповідності до вимог статті 12 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (виконавець) зобов'язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов'язків. Такий документ повинен містити інформацію про дату укладення договору, найменування та місцезнаходження продавця (виконавця), найменування продукції, ціну, інші істотні умови договору, права та обов'язки сторін договору. Крім того, згідно статті 11 Закону України «Про електронну комерцію» покупець (замовник, споживач) повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину, яке має містити крім вищезазначених також умови і порядок обміну (повернення) товару або відмови від виконання роботи чи надання послуги, гарантійні зобов’язання, порядок розірвання договору, якщо строк його дії не визначено.
Відсутність зазначених вище документів позбавляє споживача можливості ефективно захистити свої права. Будьте уважні при здійсненні покупок через інтернет-магазини та не дайте інтернет-шахраям ввести себе в оману.