
Зима приносить нам не тільки свята, але й спалахи епідемій респіраторних та інфекційних захворювань.
У цій ситуації нам на допомогу приходять лікарі. Це правильно і так має бути.
Разом з тим, у зимовий період мас-медіа активно розпочинають рекламу лікарських засобів, що викликає масовий процес самолікування, а ще активізує у споживачів вироблену роками звичка вірити рекламі, яка демонструє, як легко і швидко можна позбутися будь-якої болячки. Внаслідок цього українці витрачають значні кошти на симптоматичні ліки, які насправді їм не потрібні. Люди масово скуповують те, що «допомогло» вилікуватися від грипу і застуди героям рекламних роликів.
Якщо реклама відповідає вимогам законодавства, то вона може бути нашим радником. Проте, реклама, що створена не за правилами, в кращому випадку, полегшить Ваш гаманець, в гіршому - може завдати шкоди здоров’ю.
Вимоги щодо реклами лікарських виробів визначені ст. 21 Закону України “Про рекламу”.
Нагадаємо основні положення вказаного закону, які стосуються того, що саме забороняється розміщувати у рекламі лікарських засобів:
- відомості про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу є гарантованим;
- зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;
- твердження, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров'я через невикористання лікарських засобів, що рекламуються;
- посилання на лікарські засоби як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;
- посилання на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів;
- рекомендації або посилання на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;
- виявлення подяки, уривки з розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
- зображення або імена популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.
Також, звертаємо увагу, що реклама лікарських засобів обов’язково повинна містити:
- вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу;
- рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;
- текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", що займає не менше 15% площі (тривалості) всієї реклами.
Будьте здорові і грамотно сприймайте запропоновану інформацію.