Новини

16 Жовтня 15:25
Порушення харчового законодавства у діяльності ТОВ «ЕКО» на території м. Суми набули системного характеру!
Порушення харчового законодавства у діяльності ТОВ «ЕКО» на території м. Суми набули системного характеру!

З початку року спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було проведено вісім заходів державного нагляду щодо магазинів ТОВ «ЕКО» на території м. Суми за результатами яких виявлено велику кількість порушень законодавства у сфері безпечності харчових продуктів, які створюють загрозу для здоров’я людей продукції та можуть вводити споживачів в оману щодо істотних властивостей харчових продуктів.

За результатами проведених заходів Головним управлінням було винесено 6 приписів та 6 постанов про застосування штрафних санкцій в загальному розмірі 354474 грн. Нажаль, ТОВ «ЕКО» замість усунення виявлених порушень, вдалося до судового оскарження винесених розпорядчих документів, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що на його думку на харчові продукти, які знаходяться в торгівельному залі не поширюються визначені виробником та постачальником температурні режими їх зберігання і граничні терміни придатності та відповідні умови ним можуть визначатися на власний розсуд. Головне управління вважає, що оператором ринку здійснюється довільне тлумачення вимог діючого законодавства та був обраний деструктивний підхід до умов зберігання харчової продукції, який несе реальну загрозу споживачам.

Вважаємо за необхідне звернути увагу споживачів на найбільш суттєві порушення виявлені в діяльності ТОВ «ЕКО» на території м. Суми.

При проведенні інспектування інспекторами управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області в мережі супермаркетів ТОВ «Еко», який розташовується за адресою: вул. Кооперативна, 1, було виявлено факти самовільної зміни інформації, яка може вводити споживачів в оману щодо дійсного терміну придатності харчових продуктів.

Для прикладу на пакуванні продуктів співробітники магазину наклеювали етикетки в яких термін придатності був більший ніж заявлено виробником, а саме термін «вжити до» зазначений на маркуванні, яке проведене ТОВ «Еко» не співпадав з тим, яке зазначене на пакуванні виробника. Сосиски «Ранчо» пропонувалися до реалізації з терміном придатності від виробника «вжити до 12.06.2020», тоді як на магазинному стікері вказана дата: дійсн. до 12.07.2020; на ковбасі сирокопченій першого сорту «Салямі польська» значиться термін придатності до 14.06.2020, тоді як на магазинному стікері дата споживання значилася до 10.08.2020. Сосиски Невські без оболонки в газ.упаковці з терміном зберігання від виробника до 30.06.2020 і на стікері до 02.08.2020. При цьому дата кінцевого терміну придатності від виробника вказана для упаковки із газом, після її розірвання термін придатності має бути зменшений, тоді як магазином він навпаки збільшений і пояснюється неправильне маркування технічними несправностями стікерного машинного апарату. При розморожуванні харчових продуктів (вакуумна, газова упаковка ) споживачу не повідомлялося про зменшення терміну придатності з 10-16 днів до 3 х днів.

Інспекторами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області складено припис щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) та протоколи про порушення Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин”. Головним державним ветеринарним інспектором Сумської області було винесено постанови про накладення штрафу.

Але, на жаль, це не поодинокий випадок: так при здійсненні планової перевірки ТОВ «ЕКО» за вищезазначеною адресою інспекторами Сумського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було виявлено порушення гігієнічних вимог, які несуть безпосередню загрозу забруднення та псування харчових продуктів а саме: потужність не підтримується в чистоті та робочому стані:

  • в приміщеннях кулінарії, м'ясного цеху, пекарні підлога брудна, на стінах, стелі та комунікаціях нашарування пилу, бруду;
  • двері брудні, вкриті пошкодженою плівкою, яка не дає змоги проводити ефективне чищення та миття;
  • холодильне обладнання з ознаками корозії;
  • полиці під столами у кулінарії брудні, з іржею;
  • холодильні вітрини у торговому залі (овочі, ковбаса, м'ясо, молоко), морозильні ларі з напівфабрикатами, полиці з печивом брудні, є пил;
  • тримачі цінників над фруктами та овочами у торговій залі брудні, є пил, волосся.
  • холодильник з охолодженими четвертинами курчат – бройлерів брудний, кришка поламана;
  • візок, на якому вивозять продукцію на вітрину з м'ясного цеху, брудний, іржавий;
  • у холодильній камері «Гастрономія» дерев'яні стелажі вкриті пліснявою. Крани на мийках у пекарні, приміщенні підготовки яєць, у м’ясному відділі брудні;
  • у відділі кулінарії є мийка, але відсутні крани, відділ не забезпечений водою, працівники не мають змоги дотримуватись гігієнічних вимог (миття рук, обладнання). В приміщенні перед м’ясним цехом, в якому розташовані морозильні ларі з харчовими продуктами, стіни та стеля пошкоджені, відсутні їх частини, матеріали з яких вони виготовлені не придатні до миття; дроти, кабеля та інші комунікації не закріплені, брудні;
  • не ведеться результативна боротьба зі шкідниками та гризунами. Відсутні моніторингові пастки, схему розташування яких було надано. Журнал моніторингу пасток також не ведеться. У складі пекарні було зафіксовано наявність слідів життєдіяльності мишовидних гризунів (мишачий послід, пошкоджені мишами пакувальні матеріали, форма для лавашу). У приміщеннях пекарні, кулінарії мухи. У відділі продажу сухофруктів, фруктів велика кількість комах (мухи);
  • температурний режим харчових продуктів, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, не дотримується протягом усього технологічного процесу. Частина холодильного та морозильного обладнання не забезпечена каліброваними приладами контролю температурних режимів.

Також при інспектуванні виявлено порушення вимог Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», а саме зміну оператором ринку інформації про харчовий продукт, яка може ввести в оману кінцевого споживача, та погіршує можливість здійснення кінцевим споживачем свідомого вибору, а саме: на деяких харчових продуктах термін «вжити до», який зазначений на маркуванні самим оператором ринку (ТОВ «Еко») не співпадав з тим, яке зазначене на пакуванні виробником. Було зафіксовано зміну оператором ринку ТОВ «ЕКО» на своєму маркуванні (стікерах) терміну придатності харчових продуктів, яка відрізняється від терміну придатності, визначеного виробником.

Інспекторами Сумського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області складено припис щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) та протоколи про порушення Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин”.

За порушення харчового законодавства та введення споживачів в оману першим заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було застосовано штрафні санкції.

Не набагато краща ситуація також з магазином ТОВ «Еко» за адресою вулиця Прокоф’єва, 14-2.

При інспектуванні виявлено протерміновану продукцію, недотримання температурних режимів зазначених виробником при зберіганні під час пропонування до реалізації овочів та фруктів.

Інспекторами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області складено припис щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) та протокол про порушення Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин”.

За порушення харчового законодавства першим заступником начальника Головного управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області було застосовано штрафні санкції.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.