Новини

03 Серпень 10:57
Суд підтвердив правомірність застосування Головним управлінням штрафу в розмірі 25 тис. грн. за порушення гігієнічних вимог під час експлуатації автомату питної води.
Суд підтвердив правомірність застосування Головним управлінням штрафу в розмірі 25 тис. грн. за порушення гігієнічних вимог під час експлуатації автомату питної води.

Питна вода – це харчовий продукт, вироблений системою водопостачання для щоденного споживання. У зв'язку з цим, до неї ставлять достатньо високі вимоги відносно її безпеки і якості для здоров'я людини. Виконувати свою гігієнічну роль вода може лише тоді, коли вона якісна щодо органолептичних, хімічних та бактеріологічних властивостей. В іншому разі – неякісна або забруднена вода може спричинити низку інфекційних хвороб: черевний тиф, холеру, дизентерію, вірусний гепатит А, гельмінтози, тощо.

Для забезпечення права споживачів на якісну питну воду спеціалістами Сумського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (надалі Головне управління), під час здійснення планового заходу державного нагляду за дотриманням законодавства про безпечність харчових продуктів було перевірено діяльність ФОП Пляхтур О.М., яка є власником автомату з розливу питної води, що розміщений в ТРЦ «Лавина». В ході заходу державного нагляду було виявлено, що зазначений автомат функціонував без дотримання вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів.

Зокрема, було виявлено ряд суттєвих порушень законодавства, серед яких: відсутність технічної документації щодо проведення необхідних заходів з обслуговування автомату, періодичності заміни фільтруючих, знезаражувальних елементів; на потужності не проводились періодичні лабораторні дослідження води, які могли б засвідчити її придатність для вживання; апарат для розливу питної води не утримувався в чистоті та належному стані. Отвір для розташування тари під час розливу води був брудний, на ньому наявне нашарування бруду, іржі, що не забезпечує від потрапляння частин бруду, іржі, до харчового продукту (вода), чим може створити бактеріальне забруднення та призвести до харчових отруєнь та створює загрозу життю та здоров’ю людей від вживання такого харчового продукту. Також встановлено відсутність доказів щоденного промивання водою сітки та змійовика, а також дна навколо отвору з якого подається вода. Зазначені невідповідності ставлять під сумнів безпечність води, що реалізовується споживачам і несуть загрозу для життя та здоров’я людей.

По даному факту першим заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області винесено постанову про накладення на оператора ринку штрафу у розмірі шести мінімальних заробітних плат – 25 038,00 гривень.

Оператор ринку з зазначеною постановою не погодився та оскаржив її до Сумського окружного адміністративного суду. Відділом правового забезпечення Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було проаналізовано практику Верховного Суду та підготовлено обґрунтовані заперечення на адміністративний позов з наданням доказів правомірності застосування штрафних санкцій. Рішенням Сумського окружного адміністративного суду була підтверджена законність проведеної перевірки та застосованих штрафних санкцій.

Головне управління звертає увагу, що оператори ринку, які здійснюють господарську діяльність з реалізації питної води, як харчового продукту, зобов’язані забезпечити в першу чергу виконання наступних гігієнічних вимог: питна вода має бути безпечною в епідемічному та радіаційному відношенні, мати сприятливі органолептичні властивості та нешкідливий хімічний склад. Згідно додатку 10 до ДСанПіН 2.2.4-171-10 вищевказані суб’єкти господарювання зобов’язані проводити періодичні дослідження води в уповноважених лабораторіях на відповідність мікробіологічним показникам – 1 раз на місяць, на відповідність санітарно-хімічним показникам – 1 раз на півроку. Крім того, при експлуатації апарату з розливу питної води оператори ринку зобов’язані виконувати вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів, що визначені в Законі України «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів» та супровідної документації на відповідний прилад.

Головне управління також закликає торгівельні центри та магазини, де розміщуються апарати з розливу питної води забезпечити дієвий контроль за дотриманням особами, що їх експлуатують вищезазначених вимог для запобігання шкоді життю та здоров’ю громадян.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.