Новини

30 Червень 14:18
ТЕПЕР МОЖНА ПОРІВНЮВАТИ, АБО «ВІДЧУЙТЕ РІЗНИЦЮ»
ТЕПЕР МОЖНА ПОРІВНЮВАТИ, АБО «ВІДЧУЙТЕ РІЗНИЦЮ»

1 грудня 2019 року набув чинності Закон України від 29.08.2019 № 0953 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)» (далі – «Закон»), відповідно до якого внесені зміни до умов використання порівняльної реклами в Україні.

Під порівняльною рекламою слід розуміти рекламу, що містить порівняння з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом.

Відтепер дозволено використовувати торговельну марку чи комерційне найменування, якщо вони використовуються для порівняльної реклами товарів конкурентів і при цьому не потрібно згоди правовласника, за умови, що порівняльна реклама не містить ознак нечесної підприємницької практики.

Водночас, забороняється порівняльна реклама, яка:

  • має ознаки нечесної підприємницької практики (вчинення недобросовісної конкуренції та діяльність, що вводить споживача в оману або є агресивною);
  • вводить споживачів в оману (спрямована на спонукання споживача до здійснення правочину шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації, у нечіткий, незрозумілий чи двозначний спосіб, або в разі ненадання інформації, яка є обов’язковою);
  • має ознаки недобросовісної конкуренції (наприклад, неправомірне використання імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів і періодичних видань, інших позначень, що може призвести до змішування з діяльністю цього суб'єкта господарювання; поширення інформації, що вводить в оману).

В порівняльній рекламі дозволяється використовувати:

  • зображення чи посилання на товар,
  • торговельні марки,
  • інші позначення, під якими випускається товар,
  • комерційне (фірмове) найменування конкурента.

Якщо, торговельну марку використано в порівняльній рекламі, слід пам’ятати також про такі вимоги:

  • порівнювані товари мають бути однорідними (подібними) – для однакових потреб, з однаковим призначенням, в одній сфері чи виді діяльності;
  • в рекламі має бути зазначено одну або декілька суттєвих, співставних та репрезентативних характеристик;
  • порівнювати ціни – можна;
  • товар конкурента не може наводитись у вигляді імітації;
  • порівняльна реклама не має дискредитувати чи містити неправдиву інформацію щодо якості товарів, репутацію торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, діяльність чи становище інших осіб, інші особливості конкурентів або зазначення місць походження товару;
  • порівняльна реклама не має створювати змішування між рекламодавцем і конкурентом, їхніми товарами, торговельними марками, комерційними (фірмовими) найменуваннями та іншими позначеннями конкурентів.

Величезна кількість рекламних оголошень, спрямованих на полегшення споживачам здійснити вибір товару чи послуги.

Тому дуже важливо дотримуватися законодавчих вимог та обмежень щодо порівняльної реклами, оскільки використання прямих порівнянь з конкурентом підвищує у споживача ризик помилок.

Особливе занепокоєння викликає порівняльної реклами, в якій будуть використовуватись порівняння цін лікарських засобів, без врахування інноваційного рівня таких лікарських засобів, що може вплинути на невірний вибір споживача, який не має спеціальних знань у сфері фармацевтики.

Водночас, порівняльна реклама надасть додатковий інструмент для просування маловідомих брендів, які більш привабливі для споживачів та зрештою споживачі отримають доступ до схожих і більш дешевих товарів.

Правдива порівняльна реклама може стати джерелом важливої інформації для споживачів, що допоможе їм під час прийняття рішення.

На сьогодні можна зробити лише один висновок: яким чином буде здійснюватися застосування порівняльної реклами – покаже тільки час і судова практика.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.