Новини

29 Серпень 14:32
У СУМАХ МОЛОДУ ПАРУ НЕ ПУСТИЛИ ДО ЗАКЛАДУ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ
У СУМАХ МОЛОДУ ПАРУ НЕ ПУСТИЛИ ДО ЗАКЛАДУ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ

Причина - іноземне громадянство, яке працівники закладу визначили за кольором шкіри та мусульманським вбранням...

Більш детально розбиратися у тому, що, як та за яких обставин відбулось, будуть фахівці управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області під час проведення перевірки, про результати якої  буде повідомено по їі завершенні.

Але наразі, роз'яснюємо, що право громадських закладів встановлювати певні умови доступу до товарів або послуг, які вони надають необмеженому колу осіб, не є абсолютним.

Умови доступу до товарів і послуг (зокрема обмежувальні), які встановлюються громадськими закладами, не можуть суперечити приписам законодавства, бути невизначеними, невмотивованими, вибірковими, а також такими, що становлять пряму дискримінацію або призводять до непрямої дискримінації за певними ознаками споживача.

Це прямо суперечить статтям 17, 18 Закону України «Про захист прав споживачів», які чітко забороняють встановлення будь-яких переваг або прямих чи непрямих обмежень прав споживачів, вимогам Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» та є прямим порушенням статті 24 Конституції України, за якою всі громадяни мають рівні конституційні права і свободи.

З огляду на зазначене, звертаємося до власників та працівників громадських закладів, зокрема громадського харчування, з проханням уникати встановлення дискримінаційних вимог та умов доступу до товарів і послуг.

Нагадуємо, що статтею 16 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» за порушення вимог антидискримінаційного законодавства встановлена юридична відповідальність – цивільна, адміністративна та навіть кримінальна.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.