Новини

23 Червень 16:55
Вимоги до інформації про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, у тому числі через Інтернет - сайти
Вимоги до інформації про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, у тому числі через Інтернет - сайти

Обов’язкова інформація про фасовані харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно (в тому числі через Інтернет - магазини, піцерії, кафе та ін.) має бути доступною споживачу для ознайомлення до моменту продажу харчового продукту і розміщуватися у матеріалах, які супроводжують такі фасовані харчові продукти, або надаватися в інший спосіб, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку, визначений оператором ринку харчових продуктів. Оператор ринку харчових продуктів не має права стягувати із споживача додаткову плату за надання обов’язкової інформації про харчові продукти в інший спосіб або засобами, відмінними від маркування. Це не стосується інформації, передбаченої пунктом 6 частини першої статті 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» (далі – Закон).

Тобто, якщо, наприклад, оператором ринку здійснюється реалізація харчових продуктів в т.ч. піца, суші, напої через мережу Інтернет, то він повинен зазначити інформацію про: назву харчового продукту; перелік інгредієнтів (які входять в склад продукту); кількість певних інгредієнтів або категорій інгредієнтів у випадках, передбачених Законом; кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання; будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби) та ін. згідно вимог Законі в т.ч. ст. 6.

Коли споживач заходить на сайт і вибирає харчові продукти, слід звертати увагу на наявність вищеперерахованої інформації, наприклад в описі до товару чи фото товару повинно бути зроблено таким чином, що споживач на маркуванні може бачити всю інформацію, яка передбачена Законом. Ця ж інформація повинна бути нанесена і на упаковці товару, а також, на момент доставки (передачі) харчового продукту споживачу, має бути наявною інформація про мінімальний термін придатності або дата «вжити до». Наведемо такий приклад: при замовленні піци «М’ясна» на сайті повинна бути інформація про назву, перелік та кількість інгредієнтів (категорій інгредієнтів), при цьому повинно бути зазначено не лише «томатний соус, моцарела, салямі, ковбаски мисливські, рулет курячий», а й інгредієнти, які входять в склад: тіста, салямі, соусу, моцарели та їх кількість. При відправленні товару споживачу, вся ця інформація повинна бути нанесена на маркуванні з товаром з обов’язковим зазначенням терміну придатності або дати «вжити до».

Маркування – це слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольєретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, що супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього.

Інформуємо операторів ринку про те, що в разі порушень вимог Закону може бути здійснена позапланова перевірка оператора ринку який реалізує та/або виробляє харчові продукти, як за зверненням громадян так і без звернення, в разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.

За порушення законодавства, пов’язані з неналежним інформуванням споживача передбачено:

  • Вилучення з обігу та/або відкликання харчових продуктів, перемаркування, використання для інших, ніж споживання населенням, цілей або знищення за рахунок власника.

Штрафні санкції:

  1. Реалізація харчових продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров’я людини або тварини, – тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб-підприємців – у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат.
  2. Порушення встановлених законодавством вимог до надання інформації для споживачів щодо харчових продуктів, надання неточної, недостовірної та незрозумілої для споживачів інформації про харчовий продукт – тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців – у розмірі десяти мінімальних заробітних плат.
  3. Зміну оператором ринку харчових продуктів інформації, що супроводжує харчовий продукт, у випадку, передбаченому статтею 5 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», – тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців – у розмірі десяти мінімальних заробітних плат.
  4. Реалізацію харчових продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрози для життя та/або здоров’я людини або тварини, – тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців – у розмірі трьох мінімальних заробітних плат.
  5. Ненадання інформації споживачеві щодо речовин та харчових продуктів, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість, – тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб-підприємців – у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат.

З метою дотримання вимог щодо надання можливості зробити споживачу свідомий вибір та не бути введеним в оману при придбанні товарів дистанційно в т.ч. онлайн та з метою інформування операторів ринку направленого на виконання вимог законодавства, запобігання фінансових та репутаційних втрат Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області буде надіслано операторам ринку, які здійснюють реалізацію харчових продуктів дистанційно листи в яких їх буде проінформовано про вимоги Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» в частині продажу харчових продуктів, які здійснюються дистанційно, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку.

Закликаємо споживачів повідомляти про виявлені порушення, а операторів ринку дотримуватись вимог законодавства та мати взаємоповагу один до одного.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.