Новини

31 Березень 16:53
Вимоги при здійсненні продажу харчових продуктів дистанційно
Вимоги при здійсненні продажу харчових продуктів дистанційно

Постановою Кабінету Міністрів від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» до 24 квітня 2020 р. заборонено роботу суб’єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), крім: діяльності з надання послуг громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень за умови дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів.

У зв’язку з карантинними обмеженнями в державі збільшується кількість операторів ринку які надають послуги громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень та/або здійснюють продаж харчових продуктів дистанційно, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку. Зважаючи на вищезазначене, інформуємо споживачів та операторів ринку про те, що статтею 9 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» встановлено вимоги до інформації про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку, а це:

1. Обов’язкова інформація про фасовані харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, крім інформації, передбаченої пунктом 6 частини першої статті 6 цього Закону (мінімальний термін придатності або дата «вжити до»), має бути доступною споживачу для ознайомлення до моменту продажу харчового продукту і розміщуватися у матеріалах, які супроводжують такі фасовані харчові продукти, або надаватися в інший спосіб, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку, визначений оператором ринку харчових продуктів.

2. Інформація про мінімальний термін придатності або дату «вжити до», має бути наявною на момент доставки (передачі) харчового продукту споживачу.

3. Обов’язкова інформація про нефасовані харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, у тому числі з використанням засобів дистанційного зв’язку, до моменту придбання споживачем такого харчового продукту має містити відомості про будь-які речовини та харчові продукти, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість та які використовуються у виробництві або приготуванні харчового продукту і залишаються присутніми у готовому продукті, навіть у зміненій формі.

При цьому оператор ринку харчових продуктів не має права стягувати із споживача додаткову плату за надання обов’язкової інформації про харчові продукти в інший спосіб або засобами, відмінними від маркування.

Також відмічаються факти коли такі оператори ринку для приваблення клієнтів використовують таку термінологію як «ми готуємо виключно з натуральних продуктів, або органічних, або екологічних». Для використання термінів «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», «органік» та/або будь-яких однокореневих та/або похідних слів від цих слів з префіксами «біо-«, «еко-« тощо будь-якими мовами може бути лише у разі, якщо така продукція була отримана в результаті органічного виробництва та цьому є підтвердження – відповідний сертифікат (копія). Наголошуємо, що реклама будь-якого неорганічного продукту як органічного, у тому числі використання напису «органічний продукт» у власних назвах та торговельних марках, вважається недобросовісною рекламою.

При здійсненні продажу харчових продуктів дистанційно оператором ринку повинні бути дотримані вимоги харчового законодавства в тому числі: забезпечення належним транспортним засобом, забезпечення дотримання температурних умов при перевезенні, зазначення інформації про харчовий продукт, дотримання вимог гігієни та санітарії, отримання експлуатаційного дозволу або проведення державної реєстрації як оператора ринку, що здійснює виробництво та/або обіг харчових продуктів із зазначенням саме того виду господарської діяльності що планується здійснювати з використанням потужності та ін.

Звертаємо Вашу увагу на визначення деяких термінів:

фасований харчовий продукт – будь-яка представлена кінцевому споживачеві та закладам громадського харчування окрема одиниця, що складається з харчового продукту та упаковки, в яку вміщено цей продукт до того, як його пропонувати для продажу, незалежно від того, повністю чи частково упаковка покриває харчовий продукт, але в будь-якому разі таким чином, щоб її вміст не можна було змінити, не відкривши або не пошкодивши при цьому упаковки. Зазначений термін не поширюється на харчові продукти, що упаковуються в місцях продажу, у тому числі на прохання споживача (нефасовані харчові продукти);

заклад громадського харчування – ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.