Новини

11 Червень 12:06
Виявлені та притягнуті до відповідальності суб’єкти господарювання які змінюючи інформацію про харчовий продукт вводили в оману споживачів
Виявлені та притягнуті до відповідальності суб’єкти господарювання які змінюючи інформацію про харчовий продукт вводили в оману споживачів

Хочеш дізнатися, що ти їси? Держава подбала про це – 6 грудня 2018 року Верховна Рада України ухвалила Закон України № 2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Основний принцип Закону – не вводити в оману споживача! Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача, особливо, якщо це стосується властивостей і характеристик харчових продуктів та наслідків їхнього споживання для окремих груп алергіків. За це відповідає оператор ринку, і якщо ти, наприклад, реалізатор, то ти не маєш права змінювати інформацію про нього на власний розсуд.

В ході здійснення планових та позапланових заходів державного контролю спеціалістами управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області це питання постійно контролюється та при виявленні вживаються відповідні заходи, в тому числі і застосовуються штрафні санкції, сума яких визначена п 21 ст. 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» (далі-Закон 2042).

Так при позаплановій перевірці «молочного магазину Стандарт» який розміщений на території «Ринку СКД» за адресою м. Суми, вул. СКД було виявлено, що даний оператор ринку отримував з підприємства виробника молоковмісний продукт, а на етикетках зазначав, що даний продукт виготовлений з молочної продукції, а саме: продукт молоковмісний сметанний з рослинними жирами 20% жиру реалізувався як «Сметана 20% Мала Рогань», продукт білково-жировий розсільний «Моцарела» реалізувався як сир «Моцарела», продукт сиро-глазурований молоковмісний 26% жиру з ваніліном як «сирок глазурований 26 % жиру з ваніліном» за аналогічним принципом реалізовувались і інші «молоковмісні» продукти.

Також в даному магазині було виявлено порушення правил гігієни, недотримання температурного режиму, що стало підставою для здійснення позапланового відбору зразків продукції. В результаті дослідження в акредитованій уповноваженій лабораторії було виявлено в деяких продуктах перевищення допустимих норм за мікробіологічними показниками.

Як результат – частина продукції була вилучена з реалізації, частина перемаркована, складено припис та оформлено 3 протоколи на вимогу ЗУ 2042: один, за зміну оператором ринку харчових продуктів інформації, що супроводжує харчовий продукт (ст. 65 п. 21 ); другий – реалізацію харчових продуктів, маркування яких не відповідає законодавству, …( ст.65 п.22 ); та за порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів, … ( ст. 65 п. 1). Загалом суб’єкта господарювання було притягнуто до відповідальності та накладено штраф на загальну суму близько 90 тис. грн.

На сьогоднішній день, вході здійснення перевірки, встановлено, що оператором ринку недоліки усунені та продукція маркується у відповідності до того, який товар продається.

Шановні споживачі, вразі якщо відбулось порушення, що спричинило шкоду Вашим правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю звертайтеся до Держпродспоживслужби (це можна зробити і онлайн, на цьому сайті, натиснувши на жовте віконце «Повідомлення про порушення» розташоване в лівому нижньому кутку). При цьому обов’язково зазначте власні прізвище ім’я та по батькові, свою адресу, адресу розташування оператора ринку (магазин, кафе, підприємство) та його назву ФОП, ТОВ, СЗАТ та ін.

Оператори ринку! Наголошуємо Вам про недопустимість змінювати інформацію на маркуванні яка зазначена виробником та вводити в оману споживача не даючи йому можливості зробити свідомий вибір при придбанні харчового продукту. Дане порушення тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців – у розмірі десяти мінімальних заробітних плат!!!

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.