Новини

23 Жовтня 16:46
Я МАЮ ПРАВО!
Я МАЮ ПРАВО!

Міністерство юстиції України презентувало восьмий випуск програми "Я МАЮ ПРАВО!" на тему "Захист прав споживачів". Відеоматеріал створений за підтримки проекту "Доступна та якісна правова допомога в Україні", який реалізується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром надання правової допомоги та фінансується Урядом Канади.

"Я МАЮ ПРАВО!" – загальнонаціональний правопросвітницький ТВ проект, спрямований на підвищення рівня правової обізнаності громадян.

У цьому випуску роз'яснюється, які права мають споживачі та як ці права захистити.

Так, з-поміж іншого, споживачі мають право на:

  • належну якість продукції та обслуговування;

  • безпеку продукції;

  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника, виконавця та продавця;

  • на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції, відповідно до закону.

Споживачі мають право об'єднуватися в громадські організації, звертатися до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.

Також у випуску пояснюється, які зобов'язання перед споживачем мають продавець, виробник або виконавець. Зокрема, під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу та експлуатаційні документи.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, продавця або виконавця, або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвати договір та повернути сплачену за товар суму;

  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця або виробника.

Продавець або виробник зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

Якщо продавець ухиляється від свого обов'язку, потрібно подати скаргу до Головного управління Держпродспоживслужби за місцем проживання. Термін розгляду скарги – до 1 місяця.

Інформер: https://youtu.be/Hxwo7dhtJ9Y
Поділитися:
Записатись на прийом
Подати скаргу