
«Після святкування в закладі - потрапили до лікарні з отруєнням. Але ось ресторан своєї провини не визнає».
На жаль, такі випадки не поодинокі. Витрачені кошти, зіпсований настрій, а головне - серйозний удар по здоров'ю. Як отримати компенсацію при отруєнні в закладі громадського харчування розповіли в Мін'юсті.
Спробувати домовитися «мирним шляхом».
В першу чергу, необхідно відзначити, що довести провину закладу громадського харчування (кафе, ресторану) - досить непросто. Однак є чіткий і послідовний алгоритм дій, яким можна скористатися при виникненні проблем з таким закладом.
Керівництво закладу громадського харчування повинно компенсувати повну вартість медикаментів, яка була витрачена на лікування, якщо ви доведете, що отруїлися саме в ресторані, а не вдома. У такому випадку варто вимагати і відшкодування моральної шкоди, яка була завдана вам.
Факт отруєння доводити буде простіше, якщо у вас залишився чек, який підтвердить перебування в ресторані, який є безпосереднім договором з іншою стороною. А якщо ви залишили чек в закладі, втратили або викинули його - переживати не варто. В такому випадку слід заручитися підтримкою свідків вашого відвідування ресторану та замовлення конкретних страв.
Далі потрібно отримати медичну документацію, яка підтвердить факт харчового отруєння. Перш ніж звертатися до суду, спробуйте врегулювати питання з адміністрацією закладу в досудовому порядку.
Напишіть заяву на ім'я керівництва ресторану по дотриманню загальних правил, встановлених діловодством, викладіть в заяві обставини, які відбулися з вами в закладі, обов'язково додайте докази, що підтверджують ваші слова (медичну довідку з установи охорони здоров'я про отруєння).
Часто власники ресторанів турбуються про свою репутацію, а значить, самі зацікавлені в якнайшвидшому вирішенні конфлікту.
Домовитися з адміністрацією не виходить. Як бути?
У разі, якщо адміністрація закладу громадського харчування вперто не визнає свою провину - необхідно звернутися до територіального органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
До основних завдань даної служби відноситься, зокрема, участь в проведенні санітарно-епідеміологічних розслідувань, спрямованих на виявлення причин і умов, що призводять до виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, в тому числі через харчові продукти, групових та індивідуальних харчових отруєнь, масових неінфекційних захворювань ( отруєнь), а також розгляд відповідних скарг.
У разі, якщо заклад громадського харчування відмовляється компенсувати вам витрати в зв'язку з отруєнням і не визнає свої провини, ви маєте право звернутися за захистом ваших прав та інтересів до суду.
© «КонструктивNEWS»