Новини

26 Квітень 16:53
В апеляційному суді доведена правомірність застосування штрафу в розмірі 69,17 тис. грн. до мережі АЗС та створено позитивний правовий прецедент з питання недопуску до перевірки контролюючого органу у сфері захисту споживачів
В апеляційному суді доведена правомірність застосування штрафу в розмірі 69,17 тис. грн. до мережі АЗС та створено позитивний правовий прецедент з питання недопуску до перевірки контролюючого органу у сфері захисту споживачів

За створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування передбачено відповідальність у розмірі від одного до десяти відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 8 статі 23 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Зокрема, в лютому 2020 року повинна була відбутися позапланова перевірка стосовно питань дотримання законодавства про захист прав споживачів, додержання правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Підставою була скарга споживача про те, що під час заправки автомобіля на АЗС ТОВ «Брент Ойл-95», що знаходиться за адресою: Сумська обл., Сумський р-н, с. В. Сироватка, вул. Зарічна, 1А., його права були порушені в частині недоливу газу скраплення та оператором не надано фіскального чеку.

Проте, керуючий АЗС державних інспекторів Головного управління до проведення перевірки щодо дотримання правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами не допустив, у зв’язку з тим, що на думку останнього АЗС працює виключно через касовий апарат, клієнтам видаються чеки про їх заправку та скаржником не додано жодного доказу, що він взагалі здійснював заправку на вказаному об’єкті. Тому, щодо керуючого було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-2 КУпАП та винесено постанову про застосування адміністративного штрафу.

Як було встановлено згідно інформації Головного управління ДПС у Харківській області, наданої на запит Головного управління, загальний обсяг реалізованої продукції ТОВ «Брент Ойл-95» за попередній календарний місяць складав 6917750,00 грн.

Тому, в червні 2020 року керуючись п. 8 ст. 23, ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» та «Порядком накладення стягнень за порушення законодавства про захист прав споживачів», затвердженим постановою КМУ № 1177 від 17.08.2002 року відносно суб’єкта господарювання винесено постанову про накладення стягнення, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» у розмірі 69177 грн. 50 коп.

Не погоджуючись з вказаною постановою останній звернувся до Харківського окружного адміністративного суду про скасування постанови про накладення штрафу.

Зокрема, позовні вимоги були обґрунтовані тим, що:

  • на АЗС, що знаходиться за адресою: Сумська обл., Сумський р-н, с. В. Сироватка, вул. Зарічна, 1А була відсутня уповноважена особа, а керуючий даного об’єкту не є повноважним;
  • сума застосованих штрафних санкцій визначалася за загальним обсягом реалізації продуктів мережі АЗС, а не за об’єктом перевірки;
  • відсутність уніфікованої форми акту, що був складений за результатами не допуску.

Після численних судових засідань, ТОВ «Брент Ойл-95» не вдалося довести протиправність дій Головного управління та скасувати постанову про накладення штрафу в Харківському окружному адміністративному суді. Визнав правомірним, застосований відповідно до п. 8 ст. 23, ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», цей штраф і Другий апеляційний адміністративний суд.

Зокрема виходячи зі змісту рішення суду першої інстанції, залишеного без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду представникам Головного управління вдалося довести, що створення операторами на ринку пального штучних перешкод в проведенні перевірок через відсутність повноважної особи на конкретній АЗС є недобросовісною поведінкою, яка дає підстави для застосування штрафних санкцій за перешкоду в її проведенні. При цьому, для розрахунку штрафних санкцій щодо АЗС, яка не має статусу відокремленого структурного підрозділу відповідно до вимог п. 8 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» має братися виручка по всій мережі, а не конкретному РРО на заправці. Відповідна правова позиція надає шанс для здійснення більш ефективного здійснення державного нагляду та захисту прав споживачів у відповідній сфері.

Слід також зазначити, що постанова щодо застосування штрафних санкцій до вказаного суб’єкта господарювання після набрання законної сили була направлена до органів державної виконавчої служби для подальшого примусового виконання.

Так, за результатами судових розглядів у першій та апеляційній інстанції, згідно постанови державного виконавця Московського відділу ДВС у місті Харкові станом на 20.04.2021 року штраф у розмірі 69177 грн. 50 коп. сплачено в повному обсязі.

Головне управління звертає увагу суб’єктів господарювання на необхідності добросовісної поведінки під час проведення заходу державного нагляду, зокрема щодо не допуску посадових осіб до проведення перевірки. Оскільки, за створення такої перешкоди суб’єкти господарювання у відповідності до п. 8 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» несуть відповідальність у розмірі від одного до десяти відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Поділитися:
Записатись на прийом
1 + 2 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.

6 + 3 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
http://www.18up.org/escort-kategori/gorukle-escort-gorukle-bayan-eskort/
http://www.allescortservices.com/bursa/gorukle-escort/
http://www.bursaland.com/eskort-bolum/evinize-gelen-escort http://www.localescortservices.com/bursa-category/gemlik-escort http://www.ontimeescorts.com/escort-kategorin/osmangazi-escort/ http://www.bursahighlife.com/bursa/inegol-escort/ http://www.dessof.com/bursa/nilufer-escort/ http://www.elisalanya.com/alanya/alanya-rus-escort/ http://www.turkz.net/kategori/belek-escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bodrum escort havalimanı transfer
canlı bahis yap kaçak iddaa oyna illegal iddaa oyna illegal bahis siteleri illegal bahis oyna bahis siteleri